Terug naar menu activiteiten

Activiteiten 2017


Busreis gepensioneerden Apollo Vredestein op 14 september 2017

De leden van de Vereniging Gepensioneerden Vredestein verzamelden traditioneel op de grote parkeerplaats bij "Het Diekman". Het waren er dit keer maar liefst 154 en zij zochten een plaats in een van de drie bussen, die keurig op tijd voor ons klaarstonden. Het vertrek was om tien voor negen uur en wij reden in colonne naar de A35. De grote vraag was "Waar gaan wij vandaag naar toe?". Vlak na het vertrek reden wij door een fikse regenbui. De tocht bleek opnieuw naar het noorden te gaan, deze keer  langs Vriezenveen, bij de Witte Paal links, bij Ommen rechts naar Hoogeveen vervolgens vlak langs Emmen naar Schoonoord, een tocht van ruim 100 kilometer.

De bestemming bleek te zijn het "Openlucht Museum Ellert en Brammert". Dat is een belangrijk museum over de cultuurhistorie van zuidoost Drente. Daar was uw verslaggever nog niet eerder geweest. In het Openluchtmuseum Ellert en Brammert staan tegenwoordig twee reuzenpoppen voor de ingang van het park. De bussen stopten om ongeveer half elf op de grote parkeerplaats en het was fris maar droog weer geworden met kans op regenbuien en zon. Wij liepen zo'n 350 meter over een zandweg naar het restaurant "De Oude Drentse Boerenherberg" waar onze grote bezoekersgroep koffie of thee en een lekkere snee krentenwegge kreeg.

Hierna kon iedereen op eigen gelegenheid door het openluchtmuseum wandelen en alles bekijken. Wij liepen langs de steenbrekerij, een oude smidse (met een oud geel/rood reclamebordje voor Vredestein Banden), diverse oude huisjes die waren ingericht met meubels en gebruiksvoorwerpen uit die tijd, een houtzagerij een tentoonstelling/diorama met opgezette dieren, oude machines, een kapperswinkel, schoenmakerij, timmerwerkplaats, het museumwinkeltje, de handelsdrukkerij, het hunebed, het schoolklasje, de boerderij met dieren, een model van een kalkoven en een oude waterput. Er waren ook een groot aantal ingerichte plaggenhutten; echt oude en ook de nieuwere hutten met deels stenen muren en een schoorsteen. Onze wandeling was veel interessanter dan velen hadden gedacht toen zij arriveerden. Alles was ook prima onderhouden. Gedurende de wandeling waren er maar een paar spatjes regen en het bleek niet te koud te zijn. De fotoserie bij dit verslag laat er veel van zien!

De sage (traditioneel volksverhaal) over Ellert en Brammert vertelt dat de twee rovers een touw spannen waaraan een bel is vastgemaakt. Zo kunnen ze erachter komen of er voorbijgangers langs komen in de buurt van hun grot. De rovers overvallen de reizigers, sleuren ze in hun grot, beroven ze en doden hen. Een meisje dat zij gevangen hebben genomen, nemen zij op in hun grot en ze doet het huishouden voor de rovers. Na zeven jaar te hebben geleefd met het tweetal, vraagt het meisje toestemming aan de rovers om naar de kerk te gaan. Dit mag, op voorwaarde dat ze tegen niemand iets vertelt over de rovers en hun verblijfplaats. Na de mis staat het meisje voor de kerk, en vertelt zij haar verhaal "en plein publique" tegen de deur (of een muur, een oven, of de priester). Daarnaast vertelt ze dat ze erwten zal kopen om de weg te markeren naar de grot. De priester en de dorpsbewoners volgen de sporen, omcirkelen de grot, grijpen de rovers, bevrijden het meisje, en vernietigen de grot.

Om 1 uur was iedereen weer terug voor de uitgebreide lunch. met soep, een kroket, brood, vleeswaren, kaas, jam en lekkere koffie uit een prachtige koffiepot met een klein spiritusbranderje als warmhouder. Zo te zien heeft iedereen genoten van de lekkere en goede lunch..

Na de lunch was er nog een half uurtje over om rond te kijken voordat wij de bussen moesten opzoeken. De bussen reden via Aalden, Dalen, Ane, Gramsbergen, Hardenberg, Diffelen, Marienberg, Kloosterhaar, Tubbergen en Fleringen naar Weerselo. Totaal zo'n 82 km rijden en door kleine dorpjes waar de meesten van ons nog niet eerder van hadden gehoord. Het was een heel mooie tocht !

In Weerselo stopten wij bij Restaurant Ensink om gezellig na te praten onder het genot van een drankje en later te dineren. Het diner bestond uit een uitgebreid warm- en koud buffet. Als dessert diverse soorten ijs, bavarois en pudding. Het smaakte uitstekend.

Inmiddels waren gearriveerd Jeroen Wilbers (Unit Head Enschede) en Jochem Overdijk (Unit Plant Human Resources) van de directie en Erwin Vruggink en Trudie Meijerink van de Ondernemingsraad.
Tussen het buffet en het dessert hield Jeroen Wilbers een toespraak, waarin hij een toelichting gaf op de actualiteit bij Apollo Vredestein.
De laatste paar weken stonden de kranten wel vol over de problemen bij het afsluiten van de nieuwe CAO, doch er is recent een 2-jarige CAO overeengekomen waarin loonsverhogingen zijn opgenomen. Zowel de vakbonden als Apollo Vredestein zijn blij met het bereikte resultaat. De OR werd bedankt voor hun hulp en inzet daarbij.
Hij onderstreepte dat het goed gaat bij het bedrijf. Er is in 2017 al voor ca. 12 miljoen Euro geïnvesteerd en dat wordt in 2018 nog meer. De verkopen stijgen zodanig dat de nieuwe productiefabriek in Hongarije hard nodig is om voldoende banden te kunnen produceren in de nabije toekomst. In Hongarije worden ook truckbanden gemaakt.
In Enschede is er nog maar een "uitbreidingscapaciteit" tot maximaal 7,5 miljoen banden en de verwachte verkopen stijgen tot een niveau van 11 miljoen banden in 2020.
Door diverse maatregelen en ontwikkelingen is er nu ook minder scrap (afval) bij een hogere productie. Het bedrijf gaan nu echt van start met het leveren van banden voor de 1e montage. Bij de vereiste kwaliteitsaudits zijn wij met vlag en wimpel geslaagd.
Opgezocht door uw verslaggever: Op internet is gepubliceerd dat de Vredestein banden worden in de fabrieken gemonteerd op de Volkswagen Polo, Seat Ibiza en Ford EcoSport. Onder de Polo worden naar keuze Vredestein's Snowtrac 5 winterband, Sportrac 5 zomerband of de Quatrac 5 vierseizoenenband gemonteerd. Voor de Ibiza kunnen afnemers kiezen tussen de Sportrac en Quatrac en de Ford  wordt alleen afgeleverd op Sportrac's.

Er wordt nu veel meer invloed ervaren bij Apollo Vredestein vanwege het feit dat het nu een onderdeel is van een internationale onderneming en de vroegere sfeer van een familiebedrijf verdwijnt. Daar hebben de medewerkers vaak wel moeite mee. Jeroen Wilbers werd door de aanwezigen bedankt voor zijn duidelijke toespraak met een groot applaus. De directie bood vervolgens een extra consumptie aan waarvoor nogmaals de handen op elkaar gingen.

Na het lekkere dessert werden de bussen om ±19:15 uur weer opgezocht en reden wij in colonne naar de parkeerplaats bij "Het Diekman" in Enschede.
Het was een zeer geslaagde dag voor ons, de gepensioneerden.

Hierbij bedanken wij Gerta Warner voor de mooie foto's die zij gedurende de hele dag heeft gemaakt.

Verslag: Roelof Kruijshoop

Klik op de link voor de Foto's Busreis 2017   foto's Gerta Warner
De foto's kunnen worden gedownload, zodat je ze kunt laten afdrukken.
  


Voorjaarsbijeenkomst op 20 april 2017

De voorjaarsbijeenkomst is gehouden in het pas geopende "Van der Valk Hotel Enschede" aan de Zuiderval in Enschede. Het bestuur voorzag dat er te veel deelnemers zouden zijn voor "De Jaargetijden" en was blij met het nieuwe hotel. Er kan ook gemakkelijk worden geparkeerd.

Om half drie hadden zich al veel mensen verzameld in de grote entree bij de receptie. Even na half drie gingen de deuren open en konden wij naar binnen. Het was een prachtige zaal, waarin heel grote ronde tafels met stoelen waren opgesteld. Er was zo veel ruimte dat zelfs rollators voldoende ruimte hadden. In het midden van de zaal was een lange rij tafels waarop het buffet later werd opgesteld.

Toen iedereen zijn plaats had ingenomen, vaak bij vrienden en vriendinnen uit hun actieve tijd bij Vredestein, werden lekkere koffie en thee geserveerd en kreeg iedereen een lekker gebakje. Er lagen bij elk couvert twee consumptiemunten voor consumpties, die zijn aangeboden door de vereniging. Uit het plafond kwamen drie grote projectieschermen en bij elk scherm was een goede beamer aangezet.

Om drie uur heette voorzitter Auke Hoekstra iedereen hartelijk welkom. Speciale aandacht gaf hij aan de aanwezigheid van de vertegenwoordiger van de directie, de heer Jaap van Schaik, en de vertegenwoordigers van de Ondernemingsraad, de dames Jacqueline Gaveel en Trudy Meijerink en de heer Herman Steunenberg. Voorts deelde hij mee dat bestuurslid Hans Bruinewoud een fietsongeluk heeft gehad met de fiets en nog herstellend was van de daarbij opgelopen lichamelijke schade.

Vervolgens kreeg de heer Jaap van Schaik het woord. Hij begon met het excuseren van de directie, die er vandaag echt niet bij kon zijn. Hij ging uitgebreid in op de grote wijzigingen bij Apollo Vredestein. De vroegere bedrijfscultuur van Vredestein Banden, waarbij familiegevoel belangrijk is, gaat langzaam maar zeker verloren. De Indiërs hebben een andere familiecultuur dan de Nederlanders. Daar tegenover staat dat er enorm is geinvesteerd. Een grote tandem-mixer, de quadruplex extruder, enz., enz.. De ontwikkelingsafdeling is in Enschede gevestigd in het grote bedrijfsgebouw aan de Hengelosestraat en daar worden alle bandenontwikkelingen gedaan voor de Europese vestigingen van Apollo Tyres. De ambitie van Apollo Tyres is om te groeien naar een positie in de top 10 van de wereld. Ook leveren van banden voor eerste montage bij gerenommeerde autofabrikanten komt er aan. Hiervoor is uitbreiding van de bandenproductie noodzakelijk. Een gloednieuwe fabriek "Vrededstein-stijl" is gebouwd in Gyöngyöshalász in Hongarije en die is twee weken geleden geopend. Het gaat goed met Apollo Vredestein! Na zijn toespraak bood de heer van Schaik een extra consumptie aan namens de directie.

Vervolgens deelde Auke Hoekstra mee dat er is gekozen om tijdens de voorjaarsbijeenkomst een fotopresentatie van een goed geslaagde vakantie te laten geven en gaf Jacqueline Gaveel het woord. Aansluitend projecteerden de beamers (projectoren) een kaart van IJsland en begon Jacqueline aan haar reisverslag van haar reis in 2016 door IJsland. Er waren prachtige foto's van het typische landschap. Ook heeft Jacqueline daar het prachtige Noorderlicht gezien en een mooie spuitende geijsir.
Diep in de relatief dunne aardkorst van IJsland is water aanwezig. Dat water kan daar ontzettend warm worden, omdat het dicht bij de gloeiend hete vloeibare aardkern ligt. Via natuurlijke kanalen kan op plaatsen waar de aardkorst dun is soms een verbinding met de oppervlakte ontstaan, zoals dat bij geisers het geval is. Als het water in de diepte gaat koken duwt de stoom periodiek het kokende water met de stoom naar boven en spuit de geijsir.
De foto's heeft uw verslaggever van de pagina van Jacqueline op Facebook "geplukt".

Hierna vertelde Jacqueline over haar vakanties naar India, waar zij veel vaker is geweest en voor het laatst ook in 2016. Zij begon met een aantal pagina's met vergelijkingen tussen Nederland en India.
De twee culturen verschillen enorm en bij het contact met de Indiërs is het van groot belang om daar goed rekening mee te houden. Bijvoorbeeld "nee" zeggen is iets dat je in hun cultuur nooit zult doen. Ook van dit land toonde zij prachtige foto's, met onder anderen een olifant temidden van de enorme verkeersdrukte.

Het was een leuk idee van het bestuur om foto's en vakantieverhalen op te nemen in het dagprogramma. Na afloop kreeg Jacqueline Gaveel een groot applaus!

Hierna kwam Auke nog even terug op de fabrieksrondleiding, die op 4 april is gegeven aan de oud-Vredestein'ers die zich hadden aangemeld. De organisatie was prima geregeld door Ingrid Muller en hij vroeg om een extra bedankje in de vorm van applaus. Dat gebeurde vanzelfsprekend. Aansluitend bedankte voorzitter Auke Hoekstra de directie van Apollo Vredestein voor hun bijdragen aan deze dag.

Hierna werd het dinerbuffet gereedgezet en kon iedereen genieten van het uitgebreide assortiment. De tafels die aan de beurt waren om hun eigen voorkeursselectie op te scheppen werden door het personeel van Van der Valk aangewezen. Ondanks het feit dat er van twee zijden tegelijkertijd geserveerd werd, was de wachttijd voor een aantal mensen wel erg lang. Het wachten werd ruimschoots vergoed door de uitstekende kwaliteit. Het smaakte heerlijk. Het dinerbuffet werd beëindigd met een uitgebreid dessertbuffet met ijs, chocoladecake, enz..

Even na 7 uur 's avonds was het afgelopen en iedereen vertrok met een voldaan en fijn gevoel naar huis.

Hierbij een extra bedankje en compliment aan Gerta Warner voor het maken van de goede foto's.

Verslag: Roelof Kruijshoop

Klik op de link voor de Foto's Voorjaarsbijeenkomst 2017   foto's Gerta Warner
De foto's kunnen worden gedownload, zodat je ze kunt laten afdrukken.
 


Fabrieksbezichtiging voor gepensioneerde werknemers op 4 april 2017

Tijdens de Nieuwjaarsreceptie is meegedeeld dat op 4 april een bezichtiging zou worden georganiseerd van de gemoderniseerde fabriek. Deze was bedoeld voor de gepensioneerde werknemers. Er zijn toen een een paar inschrijfformulieren gecirculeerd en het maximum van 40 deelnemers was snel bereikt.

Ingrid Muller had 4 rondleidingen door de productie georganiseerd. Elke rondleider kreeg een bestuurslid mee met tien gepensioneerden. Om één uur 's middags begonnen de groepen aan hun  toer door de productie. De rondleiders liepen een route door veel afdelingen en langs de nieuwere machines. Hoogtepunten waren onder anderen de tandem-mixer in de Mengerij en de Quadruplex extruder in de Voorfabriek. Halverwege de middag was een rustpunt in het fabrieksrestaurant, waar wij een lekkere bak koffie kregen. In de Bandenbouw en de Vulkanisatie kwamen wij de AGV's tegen. Dat zijn door een centrale computer aangestuurde transportmiddelen, die de voormalige heftrucks hebben vervangen. Vanuit de vullkanisatie kwamen wij in de afdeling met automatisch etiketteren en automatisch spijkeren. In de Uniformity afdeling keken wij naar de testmachines en tot slot gingen wij door het grote bandenmagazijn. Vooral de mensen die al langere tijd van hunpensioen genieten zagen heel erg veel nieuws en zij waren opgetogen over de mooie nieuwe ontwikkelingen en de prachtige schone fabriek.
Om drie uur waren wij terug bij de Receptie en was het even wachten op de mensen van het Museum, die ons meenamen naar het interessante Vredestein-museum.

Apollo Vredestein bedanken wij hartelijk voor de gegeven toestemming, Ingrid Muller voor de goede organisatie en de rondleiders voor de goede uitleg.
Wij bedanken Gerta voor de goede foto's van de aankomst bij de poort. Helaas voor ons mogen door ons binnen de poort geen foto's worden gemaakt. Gelukkig hebben wij via Ingrid Muller toch een paar foto's ontvangen, waarvoor onze hartelijke dank!.

Verslag: Roelof Kruijshoop

Klik op de link voor de Foto's Fabrieksbezichtiging 4 april 2017  foto's Gerta Warner en Ingrid Muller
De foto's kunnen worden gedownload, zodat je ze kunt laten afdrukken.  


Nieuwjaarsreceptie met de Algemene Ledenvergadering op 21 januari 2017

De Nieuwjaarsreceptie gecombineerd met de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering is gehouden op donderdag 21 januari bij Parklocatie De Jaargetijden in Enschede. Wij werden ontvangen door de bestuursleden in dezelfde smaakvolle zaal die wij vorig jaar ook hadden. Ook deze keer kregen alle deelnemers twee penningen voor consumpties aangeboden en werden zij ontvangen met lekkere koffie of thee met een gebakje erbij.

Om kwart voor drie waren bijna alle VGV'ers binnen en waren zij gezellig met elkaar in gesprek. Er waren ongeveer honderdvijf leden met hun partners aanwezig.

Om kwart over drie heette Voorzitter A. Hoekstra iedereen welkom en wenste iedereen een gelukkig 2017. Op elke tafel lagen een paar afdrukken van de agenda voor de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering, zodat het "spoorboekje" duidelijk was. De voorzitter kondigde aan dat na de vergadering gastspreker de heer Dijks een bijdrage zou gaan leveren.
De notulen van de Jaarvergadering d.d. 21 januari 2016 werden voorgelezen door 2e Secretaris W. Muller. Ook deze keer waren de notulen kort maar krachtig en werden ongewijzigd goedgekeurd.
Secretaris A. Woudstra besprak het jaarverslag over 2016. Hij deelde mee dat er bij de prachtige bus- en vaartocht helaas meer dan twintig afzeggingen waren, waarvan een aantal op dezelfde dag als de bustocht. Voor de vereniging resulteert dat in een te hoge rekening aangezien alle bestelde maaltijden wel betaald moeten worden. Bij de prachtige bus- en boottocht op 15 september was het diner heel goed en zowel de directie en de ondernemingsraad waren daarbij aanwezig. De zaal waarin wij toen dineerden was helaas niet prettig voor minder mobiele mensen en daar wordt in de toekomst op gelet. In 2016 waren er veel jubilea: 5 partners 60 jaar getrouwd, 5 partners 55 jaar, 11 partners 50 jaar en 4 partners 40 jaar. Alle jubilarissen kregen een prachtig boeket bloemen. Er zijn in 2016 tien leden (2 vrouwen en 8 mannen) overleden. Zij werden staande herdacht.
Penningmeester H. Siekmans deed verslag over de financiën. Hij maakte melding van een minder goede financiële positie en dat er nog maar weinig geld is. Een van de oorzaken is dat er in 2016 jaar extreem veel jubilarissen waren. Een gevolg is dat het bestuur voorstelt om de contributie met ingang van 2018 te verhogen. Gehuwden en samenwonenden met vaste partner wordt dan € 20,00 en alleenstaanden wordt € 10,00. De facturen voor 2017 zijn al verstuurd en de ledenvergadering moet de contributie elk jaar goedkeuren. Desgevraagd gaat de Algemene Ledenvergadering accoord met de voorgestelde contributies voor 2017 en 2018.
Namens de kascommissie deelde de heer C. Bührmann mee de commissie bestaande uit hemzelf en de heer L. Wegdam de jaarstukken heeft gecontroleerd.  Kascommissaris J. Kamminga is helaas overleden, doch de heer C. Bührmann is bereid gevonden nog een jaar aan te blijven. De kascommissie stelde bij haar controle vast dat dat de penningmeester de boeken prima had bijgehouden en hij stelde de vergadering voor om het bestuur decharge te verlenen voor het gevoerde beleid. Met luid applaus verleende de vergadering deze decharge.
Hierna werd een reservelid voor de kascommissie gezocht en gevonden. Het is de heer J. Edelenbos geworden, waarna de kascommissie bestaat uit de heren L. Wegdam en G. List met als reservelid J. Edelenbos.
Bij de bestuursverkiezing waren de heren H. Siekmans en H. Bruinewoud aftredend. Er zijn geen tegenkandidaten ingediend en beide heren waren herkiesbaar zodat zij herkozen zijn in het bestuur. Dit werd met luid applaus door de vergadering bevestigd.
Bij de mededelingen van het bestuur werd verteld dat mw. J. Elferink en mw. J. Gaveel aanwezig waren. Mevrouw Gaveel is, mede door de acties die zij bij de vorige busreis had gevoerd, gekozen tot voorzitter van de Ondernemingsraad van Apollo Vredestein en de heer H. Steunenberg is secretaris geworden. Mevrouw Gaveel bedankte de gespensioneerde Vredesteiners die met hun stem tot deze verkiezingen hebben gerealiseerd.
Bij de rondvraag werd meegedeeld dat er een speciale rondleiding door de prachtige fabriek van Apollo Vredestein in Enschede wordt georganiseerd in maart of april. De gepensioneerde personeelsleden konden hiervoor na afloop van de jaarvergadering inschrijven op formuleren die werden aangeboden langs alle tafels.
Hierna werd de vergadering door de voorzitter gesloten.

Na een korte pauze gaf de heer A. Dijks een prachtige presentatie met PowerPoint over de geschiedenis van Vredestein. De eerste banden zijn gemaakt in Delft in 1908. Al snel werd door Ir . E.L.C. Schiff Sr. een hal van een groentenkwekerij in Loosduinen in gebruik genomen. In 1910 zijn de eerste fietsbanden gemaakt en in 1912 startte de productie van autobanden. Er werd reclame gemaakt voor "Billikens Glorie" en die reclames zagen er toen heel anders uit. De fabriek in Enschede is gebouwd in de jaren 1946 en 1947. Er was toen nog geen Twenthekanaal. In 1949 nam Vredestein de eerste servicetruck in gebruik. Er waren mooie bandenprofielen, toen nog van BF Goodrich. In 1952 ontstond een echt Vredesteinprofiel, de Profilux, waarmee tijdens de Tulpenrallye door v.d. Lof grote sucessen werden behaald. In 1955 kwam er een mooie nieuwe servicebus, die grote bekendheid verwierf. De ontwikkelingsactiviteiten van BF Goodrich en Vrededstein werden samengevoegd. Er werd door Prins Bernhard een bezoek gebracht aan de fabriek waarbij hij werd rondgeleid door het Hoofd Ontwikkeling, de heer O.J.A. Repelaer van Driel. In 1958 was een nieuw profiel ontwikkeld, de Masterlux. Veel autorallye rijders reden op deze banden bij bijv. de Rallye van Monte Carlo, waarook de bekende servicebus aanwezig was. In 1959 werd het 50-jarig bestaan gevierd. De eerste buitenlanders kwamen in 1963 uit Italië en Spanje. In 1970 was een heftige strijd bij Vredestein om verder te gaan met GoodYear of BF Goodrich. De laatstgenoemde won en in 1969 werd de Space Master ontwikkeld. Vanaf 1977 werd deze band geproduceerd bij Vredestein. Opmerkelijk is dat de Space Master eigenlijk ontwikkeld was als vliegtuigband. In 1979 werd de Snow+ winterband ontwikkeld en die bracht redding voor het toen noodlijdende Vredestein. Het bleek de meest veelzijdige band te zijn. In 1993 kwam de Quattrac vier-seizoenenband in productie. In 1981 werd de laatste Combat band geproduceerd voor het militaire voertuig YP408. Het was een band met heel stijf karkas (14 ply), zodat die "kogelvrij" was. Je kon er gewoon mee doorrijden als die lek was geschoten. In 1982 werden wintertesten uitgevoerd in Michigan en daarbij bleek het te koud te zijn! Hierna volgden het testen van landbouwbanden. In de de reclames voor de nieuwe Sprint+ banden namen vrouwen nogal geaagde poses aan. In de Wieringermeer-polder werden in de vette modder tractie-testen gedaan met landbouwbanden voorzien van erg hoge nokken. De Snow+HR band werd aanbevolen door Porsche. De APBM's werden ontwikkeld en stonden in de productiehal aan de Ossenboer. De wintertesten van personenwagenbanden verhuisden naar Finland. Iedereen kent wel de reclames uit 1992 met de specht en de roeiende schildad. De afdeling Vredestein Consulting werd opgericht om onze technologie voor veel geld te verkopen. Er waren contacten in India en Indonesië (Elangperdana). De topdesigner Giugiaro werd gecontracteerd voor het ontwikkelen van designbanden (gestart met de Sportrac). In lijn met de hobby van directeur R. Oudshoorn werden voor Classic cars de V83 en de Sprintsteel ontwikkeld en gebruikt bij de Classic Rellye de Montecarlo. De ontwikkeling van high speed banden kreeg veel aandacht bij de introductieshow in Oostenrijk van de Ultrac banden.
De heer Dijks kreeg een groot applaus voor de prachtige en zeer interessante presentatie.
Als er nog Vredesteiners zijn die nog niet in het bezit zijn van het boek "Rubber  100 jaar Vredestein" kunnen die zich melden bij mw. J. Gaveel. Dan krijgen zij het boek thuisgestuurd.

Na de presentatie van de heer Dijks kon iedereen verder gezellig napraten onder het genot van enige hapjes en drankjes. Om vijf uur volgden lekker belegde broodjes als afsluiting van deze zeer geslaagde middag.

Verslag: Roelof Kruijshoop

Klik op de link voor de Foto's Nieuwjaarsbijeenkomst met Jaarvergadering 2017   foto's Gerta Warner
De foto's kunnen worden gedownload, zodat je ze kunt laten afdrukken.